איגרת המנהל-חוזרים ללימודים

                                                                                                                                                                       15.5.20
לקהילת בית חינוך אופק שלום,
הימים ימי אביב חמים ומהבילים, מחפשים מקום קריר ומוצל וחושבים איך לנוח בסופ"ש. הקורונה נמצאת בירידה והממשלה על משרדיה (נחוצה התייחסות נפרדת לדוגמה המבישה של נבחרי הציבור והמנהיגים שלנו) מנחה אותנו האזרחים בהנחיות מעורפלות אשר אינן פשוטות להבנה ובעיקר לא ליישום.
אנחנו בבית החינוך ובקהילת אופק נמצאים בימים אלו במציאות שונה בין משפחה למשפחה ובין כל אחד מהחניכים ואנשי הצוות. בכל ההודעות והנהלים המועברים אלינו חדשות לבקרים אנו עושים מאמץ להגיב לאט, לקרוא, לנסות להבין ולפרש את המשמעויות של ההנחיות למציאות הביתספרית ולחניך/ה אשר בשבילם בסוף אנחנו כאן.
כל שינוי ולו הקטן ביותר מביא עמו השפעה בכל המערכת הביתספרית כאשר לנו חשוב לשמור על בריאות החניכים והצוות ולאפשר המשך של למידה מותאמת ומשמעותית במצב מיוחד זה. הריחוק ומשך הזמן הארוך במציאות של אי וודאות משפיעים על כל אחד באופן שונה ולכן נחוצים לנו כמה יסודות שאותם ננסה לשמור ולהשיג:
       1. שמירה על קשר
       2. יצירת מסגרת למידה יומית ושבועית
       3. למידה משימתית
       4. פיתוח יכולת העצמאות, הבחירה וניהול המשימות
       5. מפגש מחדש וקשר חברתי
לצד השינויים והקשיים מתגלה יצירתיות רבה, דרכי למידה ותוצרים יפים ומעוררי השראה, בעיקר מתגלה למידה מסוג חדש, יותר אישית בהתאם לרצונות וליכולת של כל ילד. זו תקופה שממנה נוכל ללמוד להמשך.
עם ההודעות שעברו בתקשורת על חזרה מלאה ללמידה בבתי הספר התכנסנו להבנה ותכנון מערכת למידה אפשרית ומיטבית לחניכים בהמשך. בשבוע האחרון קיבלנו פעמיים הנחיות להערך ללמידה כאשר בכל פעם למתווה ונהלים אחרים. אי לכך אנו ממשיכים בימים הקרובים במערכת כפי שהיתה בשבוע שעבר, ז' עד י' לומדים מרחוק / מהבית, החינוך המיוחד לומד באופק ושכבות י"א וי"ב בלמידה משולבת באופק ומרחוק.
בימים ראשון שני נערך לקראת שינוי ולמידה באופק במבנה ומערכת מתאימה שנפרסם ביום שני. נמשיך לשתף אתכם ההורים וליידע בכל שינוי. ביום ראשון אחה"צ אנו נפגשים עם וועד ההורים להמשך שיתוף ותכנון של השבועות הבאים.
שבת שלום וסופ"ש צונן.
זיו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן