צילום

מגמת הצילום באופק

בעולם שבו המדיה משחקת תפקיד משמעותי ובזמן שלכל ילד יש סמארטפון עם מצלמה, אנחנו במגמת הצילום מחזירים לשימוש את היכולת להתבונן לעומק.

התלמידים שלנו לומדים להעריך מחדש את משמעות הדימוי המצולם ואת ערכו.  בניגוד לטכניקה העכשווית והרווחת, של  לחיצה על מסך ויצירת דימוי סתמי תוך שבריר שנייה, תלמידי מגמת הצילום מחזירים לפעולה פרקטיקה נשכחת: יכולת ההתבוננות.

תהליך לא קצר עובר הדימוי מרגע הגייתו ועד להדפסתו ותלייתו על קיר ואנחנו מלמדים את תלמידינו  להתעכב על כל שלב ושלב בו.

תלמידי המגמה מתמקצעים בעיקר בנושאים הבאים :

* צילום במצלמות אנאלוגיות (מצלמות נגטיב)

* פיתוח תמונות ידני  (מעבדת שחור לבן)

* הכרה מעמיקה של המצלמה הדיגיטאלית

* תכנת הphotoshop” " (תכנה מקצועית לעיבוד תמונה )

* צילום סטודיו (צילום מוצר, צילום אפנה, צילום פרסומת ועוד..)

כל אלו הם כלים בהם לומדים הצלמים הצעירים להשתמש בכדי להביע את עצמם, את אישיותם ואת דעותיהם השונות.

אנחנו מאמינים כי הצילום הוא אמצעי נפלא ויצירתי לביטוי אישי ומעודדים את התלמידים להשתמש בו.

מגמת צילום מובילה את תלמידיה ל בגרות של 10 יחל'. תכנית הלימודים מורכבת משני מסלולים:

1.      "אופטיקה יישומית" : תיאוריה וטכניקה = 5 יחל'

2.      "מערכות צילום" : צילום מעשי (תערוכות)=3 יחל' + 2 יחל' עבודה עיונית. (למצטיינים)

תנאי קבלה:

מגמת הצילום היא מגמה חוויתית המעצימה מאד את תלמידיה אך היא אינה מגמה פשוטה.

מסלול ה"אופטיקה היישומית" הוא מסלול עיוני ומגוון .

מסלול הצילום המעשי דורש מן התלמידים יצירתיות, אחריות ומשמעת עצמית גבוהה מאד. יכולת לעבודה עצמאית ולעמידה בלוח זמנים.

לפיכך אנחנו מקפידים לקבל למגמה  תלמידים אשר תעודות כתה ח' ו ט' שלהם מעידות על כך שרמת התלמידות שלהם, והיכולת לעבודה עצמאית מאפשרים את שילובם במגמה.

מה להביא לראיון הקבלה ?

לראיון הקבלה חובה להביא:

גיליון ציונים של סוף כתה ח'

גיליון ציונים של מחצית כיתה ט'

תיק עבודות : עליו יקבלו התלמידים הנחיות בהמשך

בנוסף תוכל/י להציג לפנינו כל צילום שלך שאת/ה מעוניינ/ת שנראה. (ניתן להביא אוסף צילומים בדיסק נשלף)

**על כל תלמיד במגמה להצטייד במצלמה מקצועית ובחצובה כבר בראשית כתה י'.

בכל שאלה ניתן לפנות אל מיכל רונן (מרכזת המגמה)

Michallronen1@gmail.com

בהצלחה ולהתראות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן