אהוד קוטליאר ועומר סלוק | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | חשיפה למגוון רחב של התנסויות ותכנים על מנת לאפשר לכל חניך למצוא את הדרך בה הוא בא לידי ביטוי באופן המדויק לו ולהעשיר את עולמו. | קמפוס חברתי | התנסות במיומנויות חיים הן אישיות והן קבוצתיות ולמידת העצמי דרך האחר מתוך תפיסה חינוכית-ערכית שרואה בקהילה כלי להעצמה. |
יהודית, סמדר שירן גל קרן גפן זיו ונועה | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | חינוך החניכים לבחירה, לקיחת אחריות ועיסוק בעשייה חברתית, פעילה, וחווייתית מתוך התנסות | פעילות חברתית שיש בה קשר, חיבור ולהכניס אליה את התכנים שמתרחשים ביום יום כמו המסורות של אופק. להעלות את החינוך הבלתי פורמאלי לתוך היום לימודים כחלק מהכרח בתכנית להתפתחות אישית. | בנייה והצמחה של יום זה כהרגל מהחט"ב והשרשה של יום זה לחט"ע בהמשך. להכניס לתוך היום אפשרויות בחירה שיאפשר לחניכים הנעה עצמית ומחוייבות. |
ענבר שביט + נס כהן | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | התפתחות אישית וערכית | תוכנית הליבה מושתתת על שני צירים מרכזיים: ציר התפתחותי –מותאם לשכבת הגיל. ציר ערכי - תרומה, קהילה, הנהגה חברתית | שילוב עיסוק חברתי ברוח בית חינוך אופק כחלק מרכזי בעשייה והתפתחות החניכים |
כליל מאירסון, נירה בראונשטיין, סיגלית פרוחי, ליאת זולדן | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | הזדמנות למפגש חברתי, קשר עם המחנכת, זמן הפגתי, תחושת משמעות, פיתוח מיומנויות חברתיות | יום בשבוע בו יש למידה אחרת המכוונת לגיבוש ובניית הקבוצה. ביצוע משהו משמעותי של תרומה לקהילה. יש מחויבות ליום ואחריות של החניכים לעשייה ביום. היום יהיה יום לימודים - יום חובה. | גיבוש, העלאת מודעות לנושאים חשובים, פיתוח מיומנויות חברתיות, ידע כללי - וידע שלא נכנס לתוכניות הלימודים. |
מיקה קיסוס, ליהי בללי, אורית קטן, אושרה כרמי, עינת ברט. | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | לגבש ולפצות על השנה שלא הייתה. הפוגה מהלימוד השוטף. לאפשר מרחב המאפשר לחניכים מקום ליזום להוביל ולצור, לבטא את עצמם. תכנון בקפידה שכולל את לוח השנה על פי האירועים והחגים | יום שבו מרוכזות הפעילויות החברתיות של השכבה. הכולל הכנת ערבים, סמינרים, חגים, של"ח ,פרוייקט קבוצתי. כל שכבה עובדת לקראת תוצר שכבתי חודשי, למשל: ערב, סמינר, חג, יום התנדבות וכדומה, השכבות הבוגרות מפעילות את השכבות הצעירות, למידה בחוץ. | הכי חשוב, התפתחות והעצמה. |
מיכל וגלית | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | המטרה מיסוד הפעילות החברתית בזמן קבוע ושמירה על שעות הוראה. אפשור ליותר חניכים לקחת חלק. | ליצור זמן קבוע לפעילות חברתית מגוונת : ערבי תרבות, חגים, טיולים , ימי שלח, משצים, וכו ובנוסף לאפשר למידה אחרת / פרטנית כך שהמערכת תהיה מסונכרנת וקבועה עם שעות ההוראה ( פגיעה מינימלית בשעות הוראה) | ראה למעלה |
רואן, ירדן, איריס, אדיר | הרחבת המקצועות בהם מתקיימת בחירה וחקר | | | הרחבת המודל שמתקיים כיום בפרויקט של הנושא המשותף ויישומו במהלך מחצית במקצוע מסוים, החניכים ייקחו אחריות על כל תהליך הלמידה משלב בחירת נושא החקר, כתיבת המערכים והעברת התכנים. המורה הופך למנחה. התוצר הוא למידת עמיתים | התנסות של החניכים בלמידה עצמאית, למידת חקר, גיבוש, שיתוף פעולה, לקיחת אחריות, עיסוק בתחומי עניין הרלוונטיים לחיים שלהם |
כליל מאירסון, נירה בראונשטיין, סיגלית פרוחי, ליאת זולדן | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | הזדמנות למפגש חברתי, קשר עם המחנכת, זמן הפגתי, תחושת משמעות, פיתוח מיומנויות חברתיות | יום בשבוע בו יש למידה אחרת המכוונת לגיבוש ובניית הקבוצה. ביצוע משהו משמעותי של תרומה לקהילה. יש מחויבות ליום ואחריות של החניכים לעשייה ביום. היום יהיה יום לימודים - יום חובה. | גיבוש |
כליל מאירסון, נירה בראונשטיין, סיגלית פרוחי, ליאת זולדן | יום לימודים חברתי (יום בשבוע)-מכוון ללמידה חברתית ותרומה לקהילה | | הזדמנות למפגש חברתי, קשר עם המחנכת, זמן הפגתי, תחושת משמעות, פיתוח מיומנויות חברתיות | יום בשבוע בו יש למידה אחרת המכוונת לגיבוש ובניית הקבוצה. ביצוע משהו משמעותי של תרומה לקהילה. יש מחויבות ליום ואחריות של החניכים לעשייה ביום. היום יהיה יום לימודים - יום חובה. | |